Sabtu, 10 Mac 2018

MASK SCRUB TOMATO

    MASK  SCRUB TOMATO

   Tomato mengandungi vitamin A dan C yg dapat menyejukkan kulit dan menyerap lebihan minyak pada wajah, hasilnya jerawat mengecut dan kulit menjadi licin.

  Tomato juga mempunyai likopena iaitu antioksidan yang sangat berguna untuk melawan radikal bebas akibat asap kenderaan, asap rokok dan bahan berbahaya yang masuk ke dalam kulit wajah.

   Likopena juga diketahui berperanan aktif membantu untuk mencegah kerosakan sel-sel kulit. Tomato juga membantu mengurang dan memudarkan bintik hitam pada wajah.

    Hanya potong tomato kepada dua bahagian dan ambil separuh daripadanya, sapukan pada wajah bermasalah. Jika dilakukan secara konsisten, bintik gelap semakin pudar dan kulit bertambah cerah.

  Kombinasi bahan ini membantu untuk mengecilkan liang pori kulit wajah.

   Bagi mengatasi kulit kering, campurkan air perahan tomato dengan yogurt asli. Jadikan bahan ini sebagai pupur dan sapu pada seluruh wajah. Biarkan ia kering kira-kira 30 minit kemudian bilas dengan air suam. Ia membantu kulit lembap dan berseri.

   Zeyta Beauty memudahkan anda dgn Mask Scrub Tomato yg diadun bersama Beras Pulut yg terbukti mampu memudahkan anda ber mask scrub dgn senang.

WhatsApp : http://www.wasap.my/60173585227                                          

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SABUN HERBA RESDUNG(KUNYIT)

NAK KULIT CERAH SEMULAJADI DENGAN SABUN KUNYITEMU Kulit Kayu Manis, Cengkih,Halia, Kunyit dan Temulawak amatlah be...

Naturactor Pressed Powder