Isnin, 22 Januari 2018

SABUN SERAI WANGI

KHASIAT SABUN SERAI WANGI
   
    SERAI WANGI dianggap diuretik, tonik dan perangsang. Ia menggalakkan penghadaman yang baik, dan penyediaan serai dengan lada telah digunakan untuk melegakan masalah haid dan rasa loya.

Ia mendorong pengeluaran peluh, untuk menyejukkan badan dan mengurangkan demam. Ianya terkenal sebagai penghalau serangga (citronella) dan minyak patinya digunakan dalam menghasil minyak wangi.

Serai wangi ini juga dikenali sebagai Rumput citronella, Rush Sweet.

Manafaat kesihatan serai merangkumi pelbagai ciri terapeutik dan tindakan penyembuhan dari herba ini, termasuk diuretik, antiseptik, analgesik, pengeluar angin, penenang saraf, galactogogue, tonik, sedatif, antidepresan, penghalang bakteria, penghapus kulat, antimikrobial, penurun panas badan, astringen, menghapus bauan busuk (deodoran) dan banyak lagi yang lain.

Yang pasti, faedah serai  wangi diperolehi daripada kandungan yang sangat kaya dengan ubatan herba: terutamanya antioksidan, beta karotena dan vitamin lain, sejumlah unsur-mikro (microelemen) dan lain-lain nutrisi. Senarai kegunaan perubatan herba ini diantaranya :

Herba semulajadi ini dapat membantu mencegah pelbagai masalah bersangkutan pencernaan termasuk gastroenteritis, senak, hilang selera makan, angin, kembung perut dan sebagainya.

Produk serai wangi boleh digunakan untuk merangsang peredaran darah dan merendahkan tekanan darah.

Penyelidikan menunjukkan bahawa serai mempunyai kuasa anti-kanser yang besar dan boleh melindungi terhadap beberapa jenis kanser termasuk kanser kolon.
Manafaat serai termasuk ciri-ciri antibakteria dan antikulat.
Penggunaan infusi serai dan sabun serai dapat mengurangkan keterukan sakit artritis dan reumatisme.
Manfaat kesihatan diuretik serai wangi dapat membantu mempercepatkan penyingkiran toksin daripada badan.
Herba serai disyorkan kepada wanita yang mengalami PMS yang teruk atau gangguan pusingan haid.
Manfaat serai wangi amat sesuai untuk ibu ibu lepas bersalin sebagai mandian dalam masa berpantang.Ia dapat membuang angin dari dalam badan.
Manafaat serai termasuk kesan positif rawatan keatas kulit: mencegah radang kulit, membantu menghilangkan radang bintik, jerawat, meredakan kesakitan ekzema, dermatitis dan sebagainya.
Penghalau nyamuk / penyembur kimia : Banyak dikomesialkan sebagai minyak Citronella dan lilin untuk menghalau serangga, nyamuk dan pengharum rumah.

Manfaat pada sistem saraf sabun serai wangi ini boleh digunakan untuk menguatkan dan meningkatkan fungsi sistem saraf. Kerana sabun serai yang disapukan ke permukaan tubuh memberikan kesan menghangatkan, melemaskan otot dan meredakan kejang.
Menurunkan tekanan darah Serai berkesan dalam mengurangkan tekanan darah, merangsang peredaran darah dan menghilangkan masalah tekanan darah.
Sebagai analgesik Serai meringankan semua jenis peradangan dan iritabiliti yang berkaitan dengan kebanyakan jenis sakit.

Serai wangi merupakan asas dalam industri kosmetik. Di antara manafaatnya ialah; mengurangkan jerawat dan berfungsi sebagai penyegar. Sabun serai juga mampu membuatkan seluruh tubuh untuk memberi kesan menghangatkan.
Namun, serai wangi ini telahpun dijadikan sabun pencuci muka dan badan,Ia mengandung herba dan 99.9% yang bertindak sebagai anti penuaan pada kulit.

Sabun serai wangi ini terbukti dapat mengurangi kerutan, garis-garis halus, mengembalikan kekenyalan kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit dan juga boleh digunakan untuk lelaki dan wanita yang menjaga penampilan.

Mencerahkan/ memutihkan kulit ekstra cepat dan mencegah flek hitam.

Membersihkan dan menghilangkan kotoran yang menempel di tubuh setelah seharian beraktifitas, Menghaluskan, meremajakan, mengencangkan sekaligus menutrisi kulit.

Bau badan langsung kabur dengan sabun ini dan Menetralisir kulit dari kekeringan dan kelebihan minyak Hasil terlihat nyata pada pemakaian pertama kali.
Dengan teknologi moden maka terhasilnya Sabun Serai Wangi.Jom cuba.
Mudah dan berkesan

Harga Shower Gel-Rm 25

Berat -250gm

Harga Sabun-Rm20 

Berat 90gm

Berminat sila hubungi zeyta:
http://www.wasap.my/60173585227

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SABUN HERBA RESDUNG(KUNYIT)

NAK KULIT CERAH SEMULAJADI DENGAN SABUN KUNYITEMU Kulit Kayu Manis, Cengkih,Halia, Kunyit dan Temulawak amatlah be...

Naturactor Pressed Powder