Isnin, 22 Januari 2018

SYAMPU BUNGA RAYA

KHASIAT SYAMPU BUNGA RAYA
  
   Zaman dulu Esktrak daun bunga raya juga pernah digunakan sebagai bahan pencelup hitam untuk rambut,melegakan panas kepala waktu demam panas selain untuk menghasilkan minyak wangi dan salap menyegarkan kulit kepala.

"Ekstrak daun bunga raya pula boleh membantu mengurangkan masalah kekeringan kulit kepala, keguguran rambut, kelemumur kegatalan kulit kepala dan rambut beruban,"

Ia juga mampu meningkatkan fleksibiliti dan keanjalan kulit kepala dengan cara membekalkan kelembapan diperlukan sepanjang masa.

"Daun bunga raya, umpamanya mempunyai sifat astringen semula jadi, antiradang dan mampu memerangkap radikal bebas dan sifat perencatan enzim.

"Kandungan lendir yang tinggi meningkatkan pengekalan kandungan kelembapan kulit sekali gus menjadikan daun ini berguna untuk melawan masalah kekeringan kulit kepala.

"Sifat astringen semula jadi itu juga membantu melembap dan merawat keadaan radang kulit dengan menyelesaikan masalah rambut kering ,rambut bercabang" katanya.

Masalah kegatalan rambut dan keguguran rambut biasanya berlaku pada wanita terutama bertudung kerana rambut tidak mendapat pengudaraan yang baik dalam tempoh lama.

Keadaan cuaca panas membuatkan ramai wanita tidak tahan berhadapan dengan situasi itu sehingga memberi kesan pada masalah kulit kepala.
Bunga raya dan daun nya terbukti dapat menurunkan suhu demam panas.Dengan menggunakan syampu bunga raya boleh menurunkan suhu panas waktu demam..
Ia sesuai diguna untuk kanak2 serta orang dewasa.

"Jadi, tidak hairan lama-kelamaan kulit kepala menjadi bermasalah. Justeru, pokok bunga raya mempunyai 1,000 macam khasiat yang dapat membantu masalah terbabit," katanya.


Jom tuan / puan/adik/ kakak, mencuba syampu bunga raya herba keluaran bumiputra..


Hasilnya pasti memuaskan hati anda
Harga: Rm25.00
Berat :250gm
Berminat sila hubungi zeyta:
http://www.wasap.my/60173585227

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SABUN HERBA RESDUNG(KUNYIT)

NAK KULIT CERAH SEMULAJADI DENGAN SABUN KUNYITEMU Kulit Kayu Manis, Cengkih,Halia, Kunyit dan Temulawak amatlah be...

Naturactor Pressed Powder